Zespół napędowy
Model KL 25.5 e napędzany jest za pomocą jednego silnika elektrycznego, który umieszczony jest w centralnej czesci ładowarki (pod kabiną). Rozwiązanie ukłądu napędowego zostało zaporzyczne z wózków widłowych. Gdzie od wielu lat jest z powodzeniem stosowane, przetesowane i sprawdzone. Kramera zdecydował się na komponenty marki JULI / Jungheinrich jednego z liderów w kosntrukcji elektryczny układów napędowych.
Doskonała trakcja
Moc z silnika elektrycznego prznoszona jest za pomocą dwu zakresowej przekłądni mechanicznej. Dalej za pomocą wałów napędowych na przednią i tylną oś ładowarki. Rozkład mocy na obu osiach wynosi 50 / 50. Zatem zarówno przednie jak i tylne koła odpychają sie od ziemi z taką samą siłą.
Standardowe rozwiązania
Przedni i tylna oś, to standardowe dobrze znane i stosowane od lat przez Kramera rozwiąznia. W modelu KL 25.5 e zastosowana osie marki Carraro. Kąt skrętu osi wynosi 38 stopni a dzięki stosunkowo krótkiemu rozstawowi osi wynoszącemu zaledwie 185 cm model ten charakteryzuje się bardzo małym promieniem zawracania wynoszącym 2,7 metra. Średnica okrąg w jakim jest w stanie zawrócić Kramer KL 25.5 e wynosi 5,4 m, warto w tym momencie zwrócić uwagę że długość maszyny z standardowym wysięgnikiem wynosi 4,95 m.
100 % blokda mechanizmów rożnicowych
Przednia oś w standardzie, tylna za "niewielką" dopłatą jest wyosażona w 100 % blokade machanizmu rożnicowego. Dodatkowo, po cześci za sprawą masywnej bateri ładowarka KL 25.5 e jest o tonę cięższa od swojej spalinowej odpowiedniczki ładowarki KL 19.5 L. Dzięki temu oraz blokadzie mechanizmów ładowarka ta cechuję sie niezwykłą jak na swoją klasę siłą zaparcia. Co jest jeje zaletą w takich pracach jak wypychanie obornika, kopanie oraz równianie terenu.