WÓZ PASZOWY LUCAS AUTOSPIRE
Samojezdne wozy paszowe o pojemnościach 12 - 24 m3
LUCAS Autospire to wozy paszowe samojezdne, dostępne ze zbiornikami o pojemnościach od 12 do 24 m3. Wozy paszowe AUTOSPIRE są dostępne w dwóch typach:
Autospire CLASSIC - Niezawodne i proste rozwiązanie, maszyny są przystosowane do codziennych zastosowań. Wóz paszowy w wersji CLASSIC został zaprojektowany z myślą o gospodarstwach indywidualnych różnej wielkości.
Autospire PERFORMANCE - Niezawodne i wydajne rozwiązanie, maszyny są przystosowane do intensywnego i długotrwałego użytkowania. Wóz paszowy w wersji PERFORMANCE został zaprojektowany dla grup użytkowników, firm świadczących usługi, dużych gospodarstw hodowlanych.
Samojezdne maszyny zostały wyposażone w silniki najnowszej generacji, spełniające wymogi normy Tier 4 Final, charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa. Rozdzielenie obciążeń na maszynie (55% z przodu - 45% z tyłu) było uwzględnione w czasie projektowania tych maszyn, aby zachować nie tylko dobre trzymanie się drogi i prowadzenie maszyny, ale również dla zachowania gleby w gospodarstwie. Rozdzielanie materiału odbywa się za pomocą tylnego podajnika taśmowego, dzięki czemu można pracować maszyną w budynkach hodowlanych o różnej budowie.
BUDOWA I DZIAŁANIE LUCAS AUTOSPIRE
Zasada działania wozów paszowych z frezem
1 - Odrywanie materiału za pomocą frezu.
Każdy frez jest wyposażony w 54 zakrzywione sekcje prowadzące materiał do środka podajnika i zapewnia czyste oddzielenie materiału. Frezy są seryjnie wyposażone w automatykę wspomagania, dzięki czemu unika się zapychania i zyskuje się na czasie.
2 - Efektywne prowadzenie materiału.
Ramię oddzielające jest wyposażone w szeroki podajnik, idealny dla załadunku różnych paszy. Wylot podajnika jest umieszczony nad zbiornikiem, aby zapewnić optymalne i czyste napełnienie, niezależnie od pozycji frezu.
3 - Walcowany, gładki zbiornik.
Zbiorniki są gładkie a ich profil i wysunięty brzeg zapobiega przesypywaniu się materiału. Racje pokarmowe są mieszane w sposób naturalny, a efekt pęcznienia jest wzmocniony.
4 - Silne podwozie.
Przednia i tylna oś jest przygotowana do intensywnego, codziennego użytkowania. Przednia oś jest amortyzowana hydraulicznie, natomiast tylna oś jest amortyzowana za pomocą amortyzatorów piórowych. Maszyna doskonale trzyma się drogi a praca jest komfortowa.
5 - Dostosowane układy rozdzielające.
Zasuwy i podajniki taśmowe LUCAS G. są szerokie i umożliwiają równomierne rozdzielanie bez zapychania. Podajnik taśmowy jest umieszczony z tyłu maszyny, aby umożliwić łatwiejsze rozdzielanie w budynkach hodowlanych. Wszystkie wozy paszowe Autospire mogą być wyposażone w turbinę ścielącą słomę, pochodzącą z serii maszyn Lucas Castor.
6 - Łatwa konserwacja.
Różne podzespoły wymagające regularnej obsługi są umieszczone po prawej stronie maszyny. Zestaw filtrów i chłodnica są łatwo dostępne. Istnieje również możliwość opcjonalnego doposażenia wozu paszowego w rozwiązania zmniejszające czas konserwacji, takie jak: centralne smarowanie oraz automatyczny wentylator.
wyposażenie standardowe
Ważne cechy
- Silnik 156 KM, 4 cylindry (modele Autospire 120 - 140)
- Silnik 217 KM, 6 cylindrów (modele Autospire 160 - 180)
- 3 tryby jazdy: - Podjazd do Silosu - Roboczy - Transportowy
- Konsola XPA - obsługiwana dotykowo, wspomagająca obsługę maszyny
- 2 koła napędowe - 2 koła skrętne
- Frez o szerokości 2m, gładkie, zakrzywione 54 sekcje tnące frezu, 129 KM
- Podajnik załadunkowy z kauczuku jodełkowanego
- Programowane urządzenie ważące X500
Wyposażenie dodatkowe
Istotne cechy
- Programowany układ ważenia X800
- 2 reflektory na frezie
- Brzeg zbiornika chroniący przed przesypywaniem
- 2 dodatkowe noże
- Przeciwnoże hydrauliczne
- Klapa z przodu po prawej stronie
- Tylny podajnik taśmowy rozdzielający
- Podajnik taśmowy elewatorowy
- Magnez neodymowy na ślimaku mieszającym
dane techniczne lucas autospire
Podstawowe parametry wozów paszowych Autospire
Model wozu paszowego Autospire | 120 | 140 | 160 | 180 |
---|---|---|---|---|
Pojemność (m3) | 12 | 14 | 16 | 18 |
Liczba ślimaków | 1 | 2 | ||
Silnik | 156 KM | 217 KM | ||
Liczba cylindrów | 4 | 6 | ||
Pojemność zbiornika na paliwo / adBlue | 250 L / 20 L (adBlue) | |||
Szerokość frezu (mm) | 2000 | |||
Średnica frezu (mm) | 625 | |||
Moc frezu | 129 KM (CLASSIC) 165 KM (PERFORMANCE) | |||
Wysokość ścielenia (mm) | 5000 | |||
Wysokość rozdzielania (mm) | 740 / 800 | |||
wersja 445 / 45 - R 19,5 // 495 / 45 - R 22,6 | ||||
Wysokość całkowita (mm) | 2780 / 2900 | 3050 / 3170 | 2730 / 2850 | 2930 / 3050 |
wersja 445 / 45 - R 19,5 // 495 / 45 - R 22,6 | ||||
Szerokość całkowita (mm) | 2550 | |||
Długość całkowita (mm) | 8250 | 8180 | 9970 | 9930 |
Amortyzacja przedniej osi | Hydrauliczna | |||
Amortyzacja tylnej osi | Listwy paraboliczne | |||
Koła napędowe | 2 lub 4 | |||
Koła skrętne | 2 lub 4 | |||
Homologacja (Km / h) | 25 lub 40 | |||
Masa własna | 11700 | 12000 | 13700 | 14000 |
Ogumienie | 445 / 45 - R 19,5 - Ø895 mm ou 495 / 45 - R 22,5 - Ø1018 mm |
bUDOWA I STANDARDOWA SPECYFIKACJA WG MODELU
Model Autospire |
CLASSIC |
PERFORMANCE |
---|---|---|
Prędkość |
25 km /h |
40 km /h |
Przednia oś |
12 T |
12 T |
Tylna oś |
12 T |
17 T |
Sprzęgło silnika |
Bezpośrednie |
Przekładnia rozdzielająca |
Moc frezu |
129 KM |
165 KM |
Prędkość obrotowa frezu |
326 obr./min |
418 obr./min |
Opróżnianie zbiornika |
45 obr./min |
60 obr./min |
Smarowanie |
Punktowe |
3 zgrupowane punkty |
Wysuw podajnika taśmowego |
Ręczny |
Hydrauliczny |
Przeciwnoże |
Ręczne |
Hydrauliczne |
Sterowanie klapą frezu |
Ręczny |
Hydrauliczny |
Sterowanie osłoną |
Ręczny |
Hydrauliczny |
Zmiana kierunku obrotów łopat |
Opcja |
Standard |