Układ hydrauliczny i tylny WOM 

Twórca trzypunktowego układy zawieszenia oraz hydrauliki roboczej, Massey Ferguson nigdy nie spoczął na laurach, jeśli chodzi o spełnienie a nawet przekroczenie wymagań stawianych przez nowoczesną inżynierię. Część DNA marki Massey Ferguson, nasz trzypunkowy układ zawieszenia jest najlepszym przykładem wydajności, mocy oraz precyzyjnej reakcji na działanie operatora. Te cechy towarzyszą nam już od ponad 75 lat. 
 

-

 

Solidny przedni oraz tylny podnośnik 

   Z udźwigiem tylnego podnośnika wynoszącym aż 12 000 kg, jest tylko kilku konkurentów w tej klasie mocy, których możliwości uniesienia naprawdę ciężkich maszyn mogą zostać porównane z nową serią MF 8700. Tylny podnośnik oraz konstrukcja całego ciągnika zostały zaprojektowane by sprostać temu wyzwaniu, a wszystko to dzięki dwóm zewnętrznym siłownikom hydraulicznym oraz stabilizatorom teleskopowym. Gniazda hydrauliczne rozłączane pod ciśnieniem są standardem, podobnie kontrola podnośnika i rozdzielaczy hydraulicznych z zewnątrz. Ciągnik może posiadać 6 par wyjść hydraulicznych z tyłu. 
 
Ciągnik na wyposażeniu standardowym posiada w pełni zintegrowany z amortyzowaną osią przedni podnośnik o udźwigu aż 5 ton, z dwoma parami złączy hydraulicznych i wolnym powrotem oleju hydraulicznego oraz standardowym obciążnikiem monoblokowym o wadze 2300 kg .  
 
Z tyłu mamy do wyboru zaczep piton fix, hitch hydrauliczny, górny automatyczny oraz zaczep kulowy lub belkę zaczepową, które zostały całkowicie przeprojektowane by holowanie stało się szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze. Drabinka mocowania zaczepów jest zgodna z standardem ISO, dzięki czemu ciągnik może współpracować z szeroką gamą zaczepów oraz belek zaczepowych dostosowując się do potrzeb rynku.

 

 

Doskonała kontrola regulacji czułości podnośnika

   

 

 

    Massey Ferguson podąża drogą lidera w dziedzinie elektronicznej kontroli podnośnika (EHR). Najnowsze osiągnięcia zastosowane w ciągnika serii 8700, zapewniają jeszcze większą dokładność regulacji głębokości pracy a także dokładniejsze kopiowanie terenu by zapewnić optymalne dociążenie, trakcję oraz wydajność dzięki redukcji poślizgu kół, zużycia opon oraz zużycia paliwa. Przyciski wbudowane w podłokietnik pozwalają kontrolować wszystkie podstawowe funkcje podnośnika takie jak opuszczanie/podnoszenie, ustawienie głębokości pracy a także blokadę podnośnika. Pozostałe funkcje, czyli: szybkie zagłębianie, czułość podnośnika a także prędkość podnoszenia oraz opadania proporcjonalna do obciążenia są umieszone na przejrzystym panelu znajdującym się na prawym słupku kabiny. Pełna kontrola podnośnika z tylnych błotników po obu stronach ciągnika jest szczególnie pomocna podczas zaczepiania maszyn.

 

-

 

tylnY wom 

Ciągniki MF serii 8700 mogą być wyposażone w pełni zintegrowany, całkowicie niezależny napęd WOM z dwoma wariantami prędkości do wyboru: 540 Eco/1000 lub 1000/1000 Eco. Załączanie napędu z błotników oraz wyłącznik bezpieczeństwa zapewniają wygodną i bezpieczną obsługę. Operator może przypisać prędkość obrotową silnika, która automatycznie zostanie osiągnięta po uruchomieniu napędu WOM z tylnych błotników, ułatwia to i przyspiesza pracę np. z wozem asenizacyjnym.

 

Atomatyczna kontrola napędu W.O.M

 

   W trybie “Auto” napęd WOM wyłącza się automatycznie przy podnoszeniu podnośnika i załącza się ponownie, gdy podnośnik jest opuszczony. Ponadto operatora odciąża także jednostka kontrolna, która monitoruje i kontroluje załączanie napędów WOM w zależności od obciążenia. Zapewnia to bardziej płynną pracę, zwiększa komfort pracy operatora, a także pomaga zabezpieczyć współpracującą maszynę i ciągnik przed uszkodzeniami wynikającymi ze zbyt gwałtownego załączania napędu WOM.    

 

 

Moc i oszczędność

 

   Nominalna prędkość napędu WOM jest osiągana przy lub w pobliżu 1950 obr./min., gdy silnik uzyskuje moc maksymalną. Dzięki stałej mocy silnika utrzymywanej w szerokim zakresie obrotów wynoszącym 600 obr./min. i bezstopniowej przekładni Dyna-VT, operator może precyzyjnie dobrać prędkość jazdy ciągnika przy wybranej prędkości obrotowej silnika. Takie rozwiązanie pozwala na idealne dobranie prędkości obrotowej napędu WOM, prędkości jazdy oraz dostosowania mocy tak, by zoptymalizować konsumpcję paliwa.

 

Przyciski do obsługi WOM, TUZ oraz hydrauliki zewnętrznej

   Przyciski obsługowe tylnego podnośnika i przyciski do uruchamiania/zatrzymywania napędu W.O.M są umieszczone na błotnikach i umożliwią użycie napędu W.O.M., wykorzystanie hydrauliki oraz kontrolę TUZ z zewnątrz kabiny.
 To pewne  i efektywne rozwiązanie, aby sprawować nadzór nad takim pracami jak np. napełnianie wozu asenizacyjnego, gdy operator znajduje się poza kabiną ciągnika czy samodzielne podczepianie maszyn przez operatora. 

 

kluczowe cechy układu hydrauliczego i tuz

 

  • wysokowydajny układ hydrauliczny w standardzie
  • udźwig tylnego podnośnika wynoszący aż 12 000 kg
  • szeroki wybór prędkości WOM
  • elektrohydrauliczne załączenie oraz wybór prędkości obrotowej WOM 
  • "miękki start" WOM oraz automatyką załączania wom 
  • Blokada mechanizmu różnicowego i uruchomienie napędu na 4 koła sprzężone z podnośnikiem lub zależne od skrętu kół
  • ehr tylnego i przedniego podnośnika w standardzie 
  • funkcja amortyzacji podnośnika w transporcie
  • przedni podnośnik o udźwigu do 5000 kg
  • do 9 wyjść hydraulicznych (6 par tylnych wyjść, dwa wyjścia przednie oraz wolny powrót)  

O marce Massey Ferguson

Fuzja kanadyjskiej firmy Massey-Harris oraz brytyjskiej Harry Ferguson zaowocował powstaniem w 1953 roku nowej marki, która ostatecznie w 1958 roku przyjęła nazwę Massey-Ferguson. Było to połączenie dwóch najpotężniejszych koncernów produkujących maszyny rolnicze w owym okresie.

Zaczynając w połowie XIX wieku Massey-Harris był zawsze wybitnym konstruktorem sprzętu żniwnego i był odpowiedzialny za stworzenie wszystkich kluczowych innowacji w dziedzinie tych maszyn włącznie z pierwszym na świecie, powszechnie stosowanym, samojezdnym kombajnem zbożowym.

Zrzeszenie z Harrym Fergusonem i stworzonym przez niego rewolucyjnym trzypunktowym układem zawieszania stworzyło markę, która odnisła wieki sukces. Dzięki temu już wkrótce po powstaniu w ofercie dla rolników na całym świecie dostępny był pełen zakres maszyn żniwnych, znakomita linia ciągników oraz wszechstronny i niezawodny serwis.

Znajdź Przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za Twój region

Poniżej wpisz kod pocztowy, w którym znajduje się maszyna