Arbos 4000 Q
80 - 102 KM
Ciągniki Arbos serii 4000 Q to kompromis pomiędzy małą wysokością maszyny 1804mm - 2089mm a olbrzymią jak na te gabaryty mocą. Ciągnik o dwóch pompach hydraulicznych, których łączny wydatek wynosi 100l/min. i może być kierowany aż do 8 par wyjść hydraulicznych z przodu i z tyłu. Promień skrętu 2,3 m i szerokość 1590mm - 1876mm - oto dlaczego wybierają go Ci, którym ciężko zmieścić się w swoich zabudowaniach, rzędach sadów oraz upraw jakąkolwiek inną maszyną.
ciągniki serii Arbos 4000

- More
- More
przekładnia o przedziale prędkości od o,4 do 40 km/h
- skrzynia 24/12 + mechaniczna przekładnia nawrotna
Close - More
do 5 par wyjść hydraulicznych + wolny spływ w standardzie
Podwójna pompa hydrauliczna o łącznym wydatku 38 + 61 l/min
Close - More
kompaktowa kabina o wysokości od 180cm
Kabina tej serii ciągników to argument przemawiający przede wszystkim do właścicieli:
kurników, sadów, stajni, plantacji chmielu czy winiarni.
Close - More
WARIANTY JEDNOSTKI NAPĘDOWEJ
Model | Moc Maksymalna | Liczba cylindrów | Jednostka napędowa |
Udźwig tylnego podnośnika (kg) |
4090 Q | 80 KM | 4 | VM 4 CYL TIER IIIB | 2500 |
4100 Q | 91 KM | 4 | VM 4 CYL TIER IIIB | 2500 |
4110 Q | 102 KM | 4 | VM 4 CYL TIER IIIB | 2500 |
SILNIK VM MOTORI R754 IE417
VM Motori to włoski producent silników diesel'a, który produkuje swoje jednostki napędowe od 1947 roku. Ich silniki znajdziemy m.in. w takich markach jak: Jeep, Chrysler, Opel, Lancia, Maserati. W latach 90-ych marka należała do DDC, potem Daimler Chrysler a następnie General Motors. W 2013 marka wróciła do Włoch w ręce Fiat Powertrain Technologies.

Zastosowane w ciągnikach serii Arbos 4000 silniki to jednostki napędowe pochodzące z fabryki VM Motori założonej w 1947 roku a obecnie będącej własnością spółki Fiat Powertrain Technologies.
Zastosowane w ciągnikach Arbos 4000 silniki serii R750 + o mocy maksymalnej od 80,2 KM do 102 KM to sprawdzona w rolnictwie jednostka napędowa o 4 cylindrach.
W przypadku niewielkich gabarytami ciągników specjalistycznych tejże serii jest to duży atut nadający Arbos’om serii 4000 charakter i renomę mocnych i zwinnych pojazdów o bardzo wszechstronnym zastosowaniu.
VM Motori R754 chłodzony cieczą jest silnikiem o momencie obrotowym 340Nm przy 1100 obrotów.
.
kabina w ciągnikach arbos serii 4000
Włoski styl, kompaktowy rozmiar połączone z wygodą i funkcjonalnością.
Seria 4000 to seria, która obfituje w dużą różnorodność jeżeli chodzi o kabinę.
W przypadku serii 4000 Q mamy do czynienia ze śmiałą linią kabiny, która wyróżnia ten ciągnik tak samo jak jego moc i osiągi. Smukła i pozbawiona zbędnej przestrzeni kabina jest przede wszystkim wygodna i praktyczna i nade wszystko pozwala zmieścić się tam gdzie wiele ciągników nie ma szans się wcisnąć. Mając 185cm wysokości jest to ciągnik, który rozwiązuje wiele problemów i daje możliwość mechanizacji prac tam, gdzie większość maszyn nie ma wstępu. Kabina w linii ciągników 4000Q występuje w dwóch wariantach: 185cm oraz 200 cm.
Zastosowanie kabiny w odniesieniu do ciągników mniejszych gabarytowo w wydaniu serii Arbos 4000 oddaje swobodę pracy wewnątrz wielu zabudowań chroniąc jednocześnie operatora przed zapyleniem i wieloma innymi czynnikami utrudniającymi pracę czy też negatywnie wpływającymi na zdrowie operatora.
Wersje ciągników serii Arbos 4000 F, AF to ciągniki z kabinami o wysokościach nieco powyżej dwóch metrów (czyli więcej niż w serii Arbos 4000Q) dając więcej przestrzeni wewnątrz kabiny przy ciągłym zachowaniu kompaktowych gabarytów.
Dobre wytłumienie, wentylacja i klimatyzacja to dopełnienie ergonomii i wygody pracy, które w przypadku maszyn mniejszych gabarytów może mieć ogromne znaczenie. Dodatkowo obszerne przeszklenia gwarantują podwyższony stopień widoczności co z kolei przekłada się na precyzję, szybkość oraz bezpieczeństwo pracy.
Kabina ma charakter kompaktowy, pozbawiony wszelkich zbędnych przestrzeni, co przekłada się na bardzo dużą dostępność wszelkich przyrządów i dźwigni, zdecydowanie na zwrotność ciągnika oraz zdolność ciągnika do pracy tam gdzie miejsca jest naprawdę niewiele pod względem wysokości czy miejsca do manewrowania.
W zestawieniu z takimi maszynami jak kosiarka, ścierarka, wytrząsarka, rozdrabniacz gałęzi czy glebogryzarka doskonale nadaje rytm pracom w sadzie, które być może częściowo były wykonywane przy dużym nakładzie czynnika pracy.
co wyróżnia kabiny ciągników
serii Arbos 4000?
- 4 słupki kabiny
- podwyższona widoczność
- klimatyzacja i ogrzewanie kabiny
- kompaktowa konstrukcja kabiny
- ergonomiczne rozmieszczenie przyrządów
- konstrukcja kabiny umożliwiająca dużo większą mobilność i zwrotność ciągnika

- More
- More
regulacja zakresu pracy
3 zakresy pracy czyli to co finalnie daje skrzynię biegów o rozkładzie 24+12
Close - More
minireduktor 20%
Minireduktor to przede wszystkim zwiększenie wygody i możliwości zarządzania prędkością ciągnika
Close - More
- More
- More
hydraulika
- do 5 par wyjść hydraulicznych z tyłu,
- do 3 par wyjść hydraulicznych z przodu,
-wydatek pompy hydraulicznej 38+61l/min.
Close - More
Wałek w.o.m.
niezależny wałek WOM o zakresach 540 / 750 obr./min. z opcją 540 / 1000 obr./min.
Close - More
Dlaczego wybrać ciągnik
serii arbos 4000 Q ?
- niskie zużycie paliwa
- odpowiednia konstrukcja kabiny dająca możliwość obniżenia całości ciągnika
- wielofunkcyjność ciągnika
- prosta i niezawodna konstrukcja ciągnika
- niskie koszty eksploatacji
- wydajny układ hydrauliczny z dużą ilością wyjść
- zmniejszony promień skrętu
- Jednostka napędowa marki VM Motori - o mocy do 102KM
Dane techniczne ciągników Arbos serii 4000 Q
Poniżej znajdziecie państwo dane techniczne dotyczące ciągników marki Arbos .
Więcej szczegółowych informacji znajdzie państwo w prospekcie, który dostępny jest w zakładce
"do pobrania"
Model | 4090 Q | 4100 Q | 4110 Q |
---|---|---|---|
Typ | Ciągnik Kompaktowy | ||
Struktura | Konstrukcja samonośna | ||
Silnik | |||
Producent | VM Motori | ||
Model | R754 IE417 | R754 IE417 | R754 IE417 |
Zasilanie | Bezpośredni wtrysk oleju napędowego | ||
Moc (ECR R120) | 59 KW / 80,2 KM | 67 KW / 91,1 KM |
75 KW / 102 KM |
Norma emisji spalin | STAGE 3B | ||
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 |
Doładowanie | Turbosprężarka | ||
Nominalne obroty | 2300 obr./min | 2300 obr./min | 2300 obr./min |
Chłodzenie | Cieczą | ||
Pojemność skokowa | 2970 cm 3 | 2970 cm 3 | 2970 cm 3 |
Zużycie paliwa | 217 g/KWh | 212 g/KWh | 212 g/KWh |
Maksymalny moment obrotowy | 340 Nm @ 1100 obr./min | 380 Nm @ 1100 obr./min |
380 Nm @ 1100 obr./min |
Zapas momentu obrotowego | 37% | 34% | 21% |
Pojemność zbiornika | 70 litrów | 70 litrów | 70 litrów |
Maska silnika | Wzmacniane włókno szklane | ||
Przekładnia | |||
Typ | Mechaniczna, napędzana na wszystkie koła | ||
Typ przekładni | 12+12 | ||
Sterowanie przekładnia | Mechaniczna z dźwignią bocznymi | ||
Sprzęgło | Suche, Jedna tarcza 28 cm | ||
Kontrola sprzęgła | Mechaniczna | ||
Typ rewersu | Mechaniczny zsynchronizowany | ||
Kontrola rewersu | Dźwignia | ||
Blokada tylnego mechanizmu różnicowego | Elektrohydrauliczna | ||
Przednia oś | napęd na 4 koła | ||
Załączanie napędu przedniej osi | Elektrohydrauliczne | ||
Blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi | NO-SPIN Automatyczna | ||
Oscylacja przedniej osi | 12° | 12° | 12° |
Minimalna prędkość | 0,4 km/h | 0,4 km/h | 0,4 km/h |
Maksymalna prędkość | 40 km/h | 40 km/h | 40 km/h |
Układ hamulcowy | |||
Tylne hamulce | Wielotarczowe zanurzone w kąpieli olejowej, kontrolowane hydraulicznie | ||
Przednie hamulce | Zsynchronizowane z napędem 4WD | ||
Hamulec postojowy | Na tylnej osi, niezależna mechaniczna kontrola | ||
Hydrauliczny układ hamulcowy przyczepy | Kontrola hydrauliczna działająca na głównym obwodzie | ||
Hamulec ręczny przyczepy | Typu CUNA | ||
Układ kierowniczy | |||
Układ kierowniczy | Hydrostatyczny z zaworem Load Sensing | ||
Kąt skrętu | 57° | ||
Napęd WOM | |||
Typ | Podwójny, obroty zsynchronizowane i niezależne | ||
Obroty niezależne od przekładni | 540 / 750 obr./min | ||
Obroty zsynchronizowane z przekładnia | tak | tak | tak |
Kierunek obrotu wałka WOM | Zgodnie z ruchem wskazówek zegara | ||
Wymiary | 6-cio wpustowy 1-3/8" | ||
Sprzęgło | Niezależne mechaniczne z suchym sprzęgłem | ||
Kontrola sprzęgła | Mechaniczna z dźwignią | ||
Bezpieczeństwo | Przycisk bezpieczeństwa STOP | ||
Przedni napęd WOM | |||
Typ | Niezależny pojedynczy wałek | ||
Prędkość wałka | 1000 obr./min | ||
Kierunek obrotów wałka | Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara | ||
Wersja | 6 wpustów 1-3/8" | ||
Sprzęgło | Elektrohydrauliczne | ||
Kontrola sprzęgła | Elektroniczna | ||
Tylny podnośnik | |||
Typ | Hydrauliczny z pozycjonowaniem i regulowaną siłą uciągu | ||
Udźwig podnośnika | 2500 kg | ||
Kategoria mocowań | KAT 1 i 2 | ||
Ramiona podnośnika | KAT 1 i 2 | ||
Hydrauliczne ramię podnośnika | KAT 1 i 2 / 1 i 2 z szybkozłączem | ||
Typ ramion dolnych | Teleskopowe z szybkozłączem | ||
Dźwignia sterowania | Hydrauliczna | ||
Przedni podnośnik | |||
Typ | Hydrauliczny | ||
Udźwig podnośnika | 1200 kg | ||
Kategoria mocowań | KAT 1N | ||
Ramiona podnośnika | KAT 1N | ||
Hydraulika | |||
Typu układu | Otwarty | ||
Wydatek pompy hydraulicznej | Podwójna pompa 38 + 61 l./min | ||
Złącza z tyłu | Standard 2 pary dwustronnego działania (3 pary w opcji) | ||
Złącza z przodu | 3 pary w monobloku: 2 podwójnie aktywne z 4-tą pozycją pływania, 1-sza para dwustronnego działania | ||
Złącze wolnego powrotu | Szybkozłącze 1/2 NPTF | ||
Złącza elektryczne | |||
Akumulator | 12 V 500 A 95 Ah | ||
Bezpieczeństwo | Wyłącznik prądu | ||
Przyrządy deski rozdzielczej | Cyfrowe analogowe | ||
1 pinowe złącze | 12V | ||
7 pinowe złącze | 12V | ||
Tylne lampy robocze | Regulowane | ||
Światło ostrzegawcze | Pomarańczowe (Kogut) | ||
Środowisko operatora | |||
Platforma | Platforma zintegrowana | ||
Amortyzacja platformy | Gumowo silikonowe bloki | ||
Ochrona przednich błotników | Profil gumowy | ||
Ochrona tylnych błotników | Profil gumowy | ||
Pałąk ochrony | Centralnie zamontowany | ||
Lewe, prawe, lusterko wsteczne | Regulowane | ||
Siedzenie | Mechaniczne z pasami bezpieczeństwa | ||
Regulacja siedzenia | Pionowa, pozioma wg wagi operatora |