fendt 800 vario S4

6-cylindrowy silnik Deutz

pojemności 6,06l 

Najnowsza technologia.

Ciągniki rolnicze Fendt w okazyjnych cenach na placu maszyn firmy Korbanek

Lepsza dynamika i stabilność prędkości obrotowej

Dzięki mocy maksymalnej na poziomie 280 KM, ciągniki serii 800 Vario zapewniają niesamowite osiągi. Sześciocylindrowy silnik Deutz, o pojemności skokowej 6,06 litra, wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail, zapewnia znakomitą dynamikę. Wysokie ciśnienie wtrysku paliwa wynoszące 2000 barów zapewnia doskonałe rozpylenie oraz znacząco poprawia właściwości procesu spalania paliwa w silniku.

Wysoki poziom stałej mocy

Podwójne doładowanie z dwóch turbosprężarek zapewnia wysoką dynamikę silnika, oszczędność paliwa i znakomite właściwości przeniesienia napędu. Krzywa momentu obrotowego jest bardzo dobrze zaokrąglona w niskim zakresie prędkości obrotowej, dzięki czemu więcej mocy jest tutaj dostępne. Silnik posiada również szeroki zakres dostępu do stałej mocy.

Może zrobić więcej dzięki intercoolerowi powietrza
doładowania

Powietrze, które zostało wstępnie skompresowane w turbosprężarce, jest schładzane przez dodatkowy intercooler. W ten sposób silnik może pobrać więcej powietrza w tej samej objętości, a to oznacza większą ilość tlenu. Uzyskuje się dzięki temu bardziej efektywne spalanie paliwa oraz zwiększa osiągi silnika.

Automatyczne czyszczenie układu chłodzenia

Układ chłodzenia w ciagnikach Fendt serii 800 Vario jest optymalnie zaprojektowany dla wysokiej wydajności i działa bardzo sprawnie, ponieważ procedury czyszczenia wykonywane są tylko wtedy, gdy są konieczne. Nowy, odwracalny wentylator z systemem Pulstronic pracuje z wysoką prędkością obrotową: 3000 obr./min. Jest połączony z elektroniką silnika i zapewnia automatyczne czyszczenie chłodnicy. Unikalną cechą układu są łopatki wentylatora, regulowane w zależności od wymagań chłodzenia. Dzięki temu układ chłodzenia przez cały czas pracuje z wysoką wydajnością i wymaga mniej czynności konserwacyjnych.

Optymalne rozwiązanie dla normy TIER 4 Final

Inteligentne rozwiązanie dla zgodności z nową normą dotyczącą emisji zanieczyszczeń Tier 4 Final ma decydujące znaczenie dla ekonomii układu napędowego. To dlatego Fendt wyposażył silnik w układ oczyszczania spalin, umożliwiający najnizsze zużycie paliwa i roztworu AdBlue. Układ przetwarzania spalin to połączenie technologii SCR, pasywnegofiltra cząsteczek stałych oraz układu zewnętrznego obiegu spalin AGRex.

Na elementy odpowiedzialne za oczysczanie spalin składają się następujące podzespoły:

a) AGRex - układ zewnętrznego obiegu spalin - W pierwszym etapie, recyrkulacja spalin redukuje tlenki azotu przed ich dostaniem się do układu wydechowego. Dlatego tylko niewielka ilość wtryskiwanego roztworu AdBlue jest wymagana do zmniejszenia emisję tlenków azotu do 0,4 g/kWh. Niższe zużycie roztworu AdBlue ma pozytywny wpływ na rentowność i wydajność ciągnika.

b) Pasywny filtr cząsteczek stałych z zarządzaniem regeneracji - Nowością w serii 800 Vario jest pasywny filtr cząsteczek stałych (CSF), który został zaprojektowany na bardzo długi okres eksploatacji. Pasywność oznacza, że filtr jest renegerowany podczas jazdy i nie wymaga dodatkowego, czyli aktywnego wtrysku paliwa do układu wydechowego. Fendt wybrał ten system w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności zużycia paliwa. Zintegrowane zarządzanie regeneracją zapewnia inteligentne sterowanie cyklami regeneracji.

c) Efektywna technologia Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) - Technologia SCR okazała się być oszczędzającym paliwo rozwiązaniem. Dzięki wykorzystaniu tej metody polegającej na wtrysku roztworu AdBlue do przewodów z gazami spalinowymi uzyskano zmniejszenie do minimum tlenków azotu. Żeby zoptymalizować zużycie roztworu AdBlue, jest on wtryskiwany przez specjalny 6-zakresowy rozpylacz, kontrolowany i sterowany dla osiągnięcia bardzo drobnego rozpylenia. Dzięki tej technologii ciagniki Fendt Vario są bardzo wydajne i przyjazne dla środowiska.

1. Układ zewnętrznej recyrkulacji spalin AGRex; 2. Nie wymagający konserwacji pasywny powlekany filtr cząstek stałych; 3. Wtrysk AdBlue; 4. Kataliator SCR; 5. Reakcja NH2 + NO2 -> H2O + N2; zbiornik AdBlu

 

Fendt 800 Vario S4

przekładnia bezstopniowa vario

Bezstopniowa przekładnia napędowa Vario ML 220.

przyjemność z bezstopniowej jazdy

Przekładnia bezstopniowa Vario gwarantuje komfort jazdy i oszczędność. Przeniesienie napędu z zastosowaniem przekładni bezstopniowej, niewymagającej zmiany biegów pozwala na jazdę z prędkością w zakresie od 20 metrów na godzinę do 40 km/h. Można pracować dokładnie z tą prędkością, która odpowiada wykonywanej pracy. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wyższych osiągów daleko wykraczających poza możliwości przekładni typu powershift. Prowadzenie odbywa się za pomocą joysticka albo pedału przyspieszenia. Przekładnia bezstopniowa Vario i silnik zaprojektowano do pracy z niskim zużyciem paliwa. Już od wielu lat, bezstopniowe przekładnie napędowe udowodniły swoją wiodącą wydajność i efektywność, stały się również wyborem pierwszego rzędu dla wielu użytkowników. Operatorzy dzięki przekładni bezstopniowej mogą pracować z optymalną prędkością a to oznacza duży potencjał w zakresie oszczędności. Można zaoszczędzić cenny czas pracy w czasie różnych czynności dzięki wyższej wydajności powierzchniowej oraz zaoszczędzić na zużyciu paliwa.

Automatycznie optymalna jazda

Ważne, zautomatyzowane funkcje wraz z bezstopniową regulacją optymalizują koordynację silnika i przekładni napędowej, aby zmniejszyć obciążenie operatora. Monitor obrotów silnika reguluje prędkość obrotową silnika (w zależności od obciążenia), by dopasować ją do zapotrzebowania mocy. Dzięki temu silnik przez cały czas pracuje w optymalnym zakresie pod względem zużycia paliwa jak i zadanej prędkości jazdy. Istnieją różne optymalne wartości, które można ustawić jako limit obciążenia dla różnych prac, np. dla transportu, dla ciężkich prac lub w przypadku pracy z wykorzystaniem tylnego napędu W.O.M. dla napędu współpracujących maszyn. Ciągnik ustawia idealną granicę obciążenia automatycznie. Operator nie musi niczego specjalnie przestawiać wjeżdżając na pole lub z niego zjeżdżając. Współdziałanie silnika i przekładni napędowej jest odpowiednio dobierane dla każdej pracy. Oczywiście, operator może również ustawić wartości graniczne ręcznie.

System tms - rewolucja, która oszczędza paliwo

Potencjalne oszczędności dzięki bezstopniowej przekładni są widoczne gołym okiem. Dzięki systemowi TMS silnik pracuje zawsze w swoim ekonomicznym optimum, co dodatkowo optymalizuje zużycie paliwa. Podczas aktywacji systemu TMS operator musi tylko i wyłącznie ustawić wymaganą prędkość jazdy, a TMS przejmuje sterowanie ciągnikiem. Dzięki temu rozwiązaniu ciągnik pracuje na możliwie jak najniższych obrotach silnika. Podczas gdy obciążenie dla silnika wzrasta, TMS automatycznie zwiększa obroty silnika, natomiast w przypadku spadku obciążenia, TMS automatycznie zmniejsza obroty silnika, a co za tym idzie, zmniejszeniu ulega dawka paliwa spalanego przez silnik. Dzięki systemowi TMS ciągnik zawsze pracuje na najniższych możliwych obrotach - sterowanie ciągnikiem za pomocą systemu TMS to oszczędność.

Perfekcyjne ustawienia początkowe ułatwiają i usprawniają jazdę ciągnikiem

Dzięki inteligentnym ustawieniom wstępnym, pracę można wykonać w łatwy sposób. Przykładowo, prędkość obrotowa silnika i ustawienie tempomatu mogą być zaprogramowane w terminalu Vario a następnie być aktywowane podczas pracy, przy użyciu wielofunkcyjnego joysticka - to szczególne praktyczne na przykład przy wykorzystaniu napędu W.O.M. Różne strategie jazdy są odpowiednio dostosowane do prac i indywidualnych preferencji. Operatorzy mogą kontrolować prędkość jazdy za pomocą pedału gazu lub za pomocą joysticka, z czterema ustawieniami przyspieszenia. Wszystkich ustawień operator dokonuje poprzez terminal Vario. 

 

przekładnia bezstopniowa vario to:

 

Bezstopniowa jazda w 2 zakresach od 20m/h do 40km/h

 

Sterowanie za pomocą joysticka Vario oraz pedału przyspieszenia

Bezstopniowa zmiana kierunku jazdy bez zużywania się podzespołów

Innowacyjny System TMS oraz funkcja Stop and Go dla oszczędności paliwa

 

O marce Fendt

Duże logo maszyn rolniczych Fendt - czerna litery na białym tle

Historia marki Fendt rozpoczęła się w 1930 roku, w małej kuźni na południu Niemiec. To własnie tam bracia Fendt zaczęli konstruowanie ciągników.  Ich celem było produkowanie ciągników niezawodnych, wyposażonych w nowoczesne rozwiązania. Pierwszym ich produktem był ciągnik Dieselross o mocy 6KM z zamontowaną kosiarką i pługiem. Fendt w 1939 roku wprowadza innowacyjny ciągnik wyposażony w dwucylindrowy silnik, chłodnice i 4 biegową skrzynie. W kolejnych latach Fendt stał się liderem na rynku ciągników wprowadzając nowe modele wyznaczające trendy na rynku maszyn. Jako pierwszy wyprodukował ciągniki wyposażone w przekładnie Turboshift i zawieszenie hydrauliczno-pneumatyczne kabiny i przedniego mostu, które mogły osiągać prędkość jazdy do 50 km/h. Kolejnym przełomem w dziejach firmy było wprowadzenie przekładni bezstopniowej o nazwie Vario, to dzięki niej Fendt przez lata zdobywa nagrodę najoszczędniejszego ciągnika roku. 

Obecnie firma Fendt produkuje: ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe, sieczkarnie polowe, prasy kostkujące, prasy zwijające, ładowacze czołowe, kosiarki bębnowe, kosiarki dyskowe, przetrząsacze i zgrabiarki. Wszystkie maszyny charakteryzują się doskonałą jakością, niezawodnością  i dbałością o każdy szczegół. Zgodnie z odwieczoną filozofią marki Fendt. 

Znajdź Przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za Twój region

Poniżej wpisz kod pocztowy, w którym znajduje się maszyna