Cel Wizyty: Szkolenie i Pogłębianie Wiedzy
Celem tego wyjazdu do fabryki McHale nie było jedynie zwiedzenie, ale przede wszystkim szkolenie i zapoznanie się z produktami. Jest to kolejna tego typu podróż organizowana w celach szkoleniowych. Duża grupa sprzedawców miała zostać przeszkolona bezpośrednio przez McHale w fabryce. Jest to ważna informacja dla klientów, ponieważ sprzedawcy, zdobywając wiedzę bezpośrednio u źródła, będą mogli ją lepiej przekazać dalej.
Uczestnicy podczas sesji szkoleniowej w fabryce McHale.
Historia i Pozycja Rynkowa Firmy McHale
Firma McHale została założona przez braci McHale w Irlandii. Początki firmy sięgają działalności jako dealera maszyn, następnie producenta podzespołów dla Claasa, a w końcu stworzyli własny produkt, który stał się hitem i jest nim do dzisiaj. McHale jest uznawana za markę topową, szczególnie w Polsce, a posiadanie jej w ofercie pozwala oferować klientom produkty wysokiej jakości. Na polskim rynku McHale jest postrzegane jako numer jeden lub przynajmniej w czołówce.
Zewnętrzny wygląd siedziby firmy McHale w Irlandii.
Wizyta w Fabryce i Nowy Showroom
Podczas wizyty nie było możliwości filmowania ani zwiedzania wnętrza samej fabryki ze względu na tajemnicę produkcji. Jednakże, grupa mogła zwiedzić obszerny showroom. Showroom jest nową częścią fabryki, która powstała po rozbudowie. Pozwala on na zaprezentowanie pełnej gamy maszyn i stanowi miejsce spotkań z gośćmi. W showroomie zaprezentowano wiele "smaczków" związanych z historią firmy.
Przestronny showroom prezentujący maszyny McHale
Historyczne "Smaczki" w Showroomie
W showroomie pokazano kilka unikatowych eksponatów. Jednym z nich był samochód, którym Martin McHale, jeden ze założycieli, jeździł na pokazy pierwszej maszyny produkowanej seryjnie przez McHale – wycinaka do kiszonki. Pokazy polegały na przyjeździe do rolnika, wycięciu kiszonki, a maszyna często zostawała na miejscu, ponieważ w latach 70. XX wieku była to super technologia. Prezentowany samochód jest wierną kopią oryginału.
Kolejnym eksponatem była pierwsza owijarka do bel cylindrycznych z bocznym załadunkiem. Jest to oryginalna maszyna, od której zaczęła się sprzedaż owijarek, choć została podmalowana. Dla porównania pokazano obok obecny model.
McHale jest również pionierem w produkcji prasowijarek. W showroomie można było zobaczyć Fusion 1, jedną z pierwszych takich maszyn. Maszyna ma numer seryjny 792, a produkcja Fusion rozpoczęła się od numeru 500. Ta konkretna maszyna pochodzi z Belgii, przetworzyła około 56 tysięcy bel i w dużej mierze zachowała się w oryginalnym stanie.
Samochód używany do pokazów pierwszego seryjnie produkowanego wycinaka do kiszonki firmy McHale
Rekordowy Rok na Prasy McHale
Obecna sytuacja rynkowa dla pras McHale jest bardzo dobra. Firma notuje rekordowy rok na prasy. Podczas gdy wiele marek zmaga się z zalegającymi maszynami, McHale ma problem z nadwyżką chętnych w stosunku do dostępnych pras. Strategia rozwoju firmy, choć może wydawać się specyficzna, przynosi im sukces i jest dla nich zrównoważona. Zasugerowano, że podjęcie decyzji o zakupie prasy McHale w obecnym momencie może być już bardzo trudne, a nawet za późno na ten sezon. Produkty McHale są cenione za jakość, a rolnicy mówią, że "to się po prostu zawozi na pole i to prasuje i pracuje".
Cykliczne Spotkania i Szkolenia
Wizyta grupy jest częścią cyklicznych spotkań i szkoleń organizowanych przez McHale. Od listopada ubiegłego roku do chwili obecnej praktycznie co tydzień przyjeżdżają grupy dealerów, sprzedawców i mechaników. Szczególny nacisk kładziony jest na szkolenie mechaników, ponieważ mają oni bezpośredni kontakt z rolnikami i najczęściej im pomagają. Nowa hala szkoleniowa ma ułatwić tę pracę i przynieść lepsze efekty.
Nowoczesna hala szkoleniowa przeznaczona dla mechaników McHale.
FILM