fendt 1000 vario S4

6-cylindrowy silnik man 

pojemności 12,4l 

Nowy ciągnik Fendt 1000 Vario napędzany jest potężnym silnikiem MAN o pojemności 12,4l. Szeroki zakres mocy oraz doskonała krzywa momentu obrotowego gwarantują dokonałe dopasowanie do każdej pracy.

od 380 do 500KM

Jednostką napędową ciągnika Fendt 1000 Vario jest niezwykle wydajny sześciocylindrowy silnik MAN. Przy pojemności 12,4 litra silnik generuje wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach: w ciągniku Fendt 1050 Cario maksymalny moment obrotowy 2400 Nm jest dostępny już przy prędkości obrotowej 1100 obr./min - to idealne rozwiązanie do ciężkich prac pociągowych. CIągnik osiąga prędkość maksymalną 60km/h (w PL - 40km/h) przy ekonomicznej prędkości obrotowej 950 obr./min.

Oszczędny, o niskiej emisji zanieczyszczeń i ekologiczny

Technologia SCR skutecznie obniża zawartość tlenków azotu, szczególnie w połączeniu z zewnętrznym systemem chłodzenia i recyrkulacji spalin AGRex. Ciągnik Fendt 1000 Vario jest zgodny z najnowszym standardem dotyczącym emisji spalin EU Stage 4 / Tier 4 final i jest wyposażony w technologię SCR, która nie wymaga katalizatora utleniającego (DOC) i filtra cząstek stałych (DPF). Ciągnik Fendt 1000 Vario jest wyjątkowo ekonomiczny dzięki oszczędnemu zużyciu paliwa oraz systemowi SCR. 

Wydajność dzięki turbodoładowaniu

Silnik, dobrze sprawdzony w sektorze pojazdów użytkowych, został specjalnie przygotowany do zakresu obciążeń typowych dla ciężkich prac polowych. Doładowanie turbosprężarką VTG pozwala uzyskać wyski moment obrotowy przy niskich obrotach silnika.

Unikalny system chłodzenia

Wydajne chłodzenie zapewniają specjalne zaprojektowany wentylator i system nawiewy koncentrycznego (Concentric Air System, CAS). Nowy, wysokowydajny wentylator umieszczony przed chłodnicą zasysa chłodne, gęste powietrze, przyspiesza je w koncentrycznym kołpaku i tłoczy je przez chłdnicę. System CAS ma własny napęd hydrostatyczny, dzięki czemu zawsze dostarcza do każdego komponentu niezbędną w danej chwili dawkę powietrza chłodzącego, niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Kierunek pracy wentylatora CAS można odwrócić, aby wydmuchać zanieczyszczenia osadzone na chłodnicy. Wentylator jest skierowany ku górze, co zapobiega zasysaniu zanieczyszczeń z ziemi.

 

Fendt 1000 Vario S4

Innowacyjny napęd Fendt vario drive

Pełna moc dla Twojego sukcesu. 

 

przyjemność z bezstopniowej jazdy

Bezstopniowa przekładnia Vario ustanawia nowe standardy napędzania ciągników od ponad 20 lat. Naszym najnowszym i największym osiągnięciem jest układ napędowy ciągnika Fendt 1000 Vario ze zmiennym napędem na cztery koła.Fendt Vario Drive w ciągniku Fendt 1000 Vario

Od przekładni Vario do Vario drive

Fendt Vario to bezstopniowy, dynamiczny układ napędowy zapewniający dużą siłę uciągu przy prędkościach od 20m do 40km/h. Dzięki specjalnej konstrukcji nowy napęd ciągnika Fendt 1000 Vario dostarcza wysoką moc w każdej sytuacji, niezależnie od warunków na drodze przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Rozwiązaniem Fendta na taką potrzebę jest pierwszy układ napędowy napędzający każdą oś niezależnie. 

500KM ze zmiennym napędem na 4 koła

Konwencjonalne napędy na cztery koła zwykle cechują się stałym stosunkiem momentu obrotowego osi przedniej i tylnej. Fendt VarioDrive to zmienny napęd na 4 koła. Moment obrotowy jest rozdzielany przez przekładnię niezależnie dla każdej z dwóch osi. Za pomocą inteligentnie sterowanego sprzęgła moment obrotowy może być przenoszony między jedną a drugą osią odpowiednio do potrzeb: to system Fendt Torque Distribution. 

 

 

Niewielki promień skrętu dzięki efektowi pull in turn

Ponieważ zmienny napęd na 4 koła nie ma stałego przełożenia, napęd kół przedni może aktywnie prowadzić ciągnik poprzez manewr uwrocia - nazywamy to efektem pull in turn. Sam tylko ten efekt odpowiada za zmniejszenie promienia skrętu o nawet 10 procent. Napęd VarioDrive minimalizuje typowe zużycie ogumienia przedniego, jakie powstaje przy zakrętach na twardej nawierzchni. 

 

 

Jak działa Fendt Vario Drive?

 

vario drive to również:

 


Bezstopniowa jazda w zakresie prędkości od 20m/h do 40km/h


Sterowanie za pomocą joysticka Vario oraz pedału przyspieszenia


Bezstopniowa zmiana kierunku jazdy bez zużywania się podzespołów


Innowacyjny System TMS oraz funkcja Stop and Go dla oszczędności paliwa

 

O marce Fendt

Duże logo maszyn rolniczych Fendt - czerna litery na białym tle

Historia marki Fendt rozpoczęła się w 1930 roku, w małej kuźni na południu Niemiec. To własnie tam bracia Fendt zaczęli konstruowanie ciągników.  Ich celem było produkowanie ciągników niezawodnych, wyposażonych w nowoczesne rozwiązania. Pierwszym ich produktem był ciągnik Dieselross o mocy 6KM z zamontowaną kosiarką i pługiem. Fendt w 1939 roku wprowadza innowacyjny ciągnik wyposażony w dwucylindrowy silnik, chłodnice i 4 biegową skrzynie. W kolejnych latach Fendt stał się liderem na rynku ciągników wprowadzając nowe modele wyznaczające trendy na rynku maszyn. Jako pierwszy wyprodukował ciągniki wyposażone w przekładnie Turboshift i zawieszenie hydrauliczno-pneumatyczne kabiny i przedniego mostu, które mogły osiągać prędkość jazdy do 50 km/h. Kolejnym przełomem w dziejach firmy było wprowadzenie przekładni bezstopniowej o nazwie Vario, to dzięki niej Fendt przez lata zdobywa nagrodę najoszczędniejszego ciągnika roku. 

Obecnie firma Fendt produkuje: ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe, sieczkarnie polowe, prasy kostkujące, prasy zwijające, ładowacze czołowe, kosiarki bębnowe, kosiarki dyskowe, przetrząsacze i zgrabiarki. Wszystkie maszyny charakteryzują się doskonałą jakością, niezawodnością  i dbałością o każdy szczegół. Zgodnie z odwieczoną filozofią marki Fendt. 

Znajdź Przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za Twój region

Poniżej wpisz kod pocztowy, w którym znajduje się maszyna