Ciągnik rolniczy Fendt 500 Vario to doskonały przykład tego jak perfekcyjnie wykorzystać, zwrotność, kompaktowość oraz wzorowy komfort z dużą mocą. Poznaj ciągnik, który spisze się zarówno jako większy pomocnik oraz jako główny koń pociągowy Twojego gospodarstwa. Maksymalnie 165 koni mechanicznych, których szerokie spektrum zastosowania z pewnością Cię zaskoczy. Ciągnik Fendt 500 Vario. Zbudowany z marzeń.
PRODUKT ARCHIWALNY
dane techniczne
Fendt Seria 500
Model | 512 | 513 | 514 | 516 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silnik | ||||||||||||
Moc znamionowa (kW/KM) ECE R24 | 81/110 | 88/120 | 99/135 | 110/150 | ||||||||
Moc maksymalna (kW/KM) ECE R24 | 92/125 | 99/135 | 107/145 | 121/165 | ||||||||
Moc znamionowa (kW/KM) EG 97/68 | 91/124 | 99/134 | 109/148 | 120/163 | ||||||||
Moc maksymalna (kW/KM) EG 97/68 | 96/131 | 103/140 | 113/154 | 124/169 | ||||||||
Liczba cylindrów/chłodzenie | 4/ciecz | 4/ciecz | 4/ciecz | 4/ciecz | ||||||||
Średnica tłoka/skok (mm) | 101/126 | |||||||||||
Pojemność skokowa (cm3) | 4038 | |||||||||||
Nominalna prędkość obrotowa (obr./min.) | 2100 | |||||||||||
Prędkość obrotowa silnika przy mocy maksymalnej (obr./min) | 1800 | |||||||||||
Jednostkowe zużycie paliwa (g/kWh) | 192 | |||||||||||
Maks. moment obr. przy 1450 obr./min. (Nm) | 550 | 590 | 649 | 687 | ||||||||
Wzrost momentu obrotowego (%) | 42 | 40 | 38 | 33 | ||||||||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 298 | |||||||||||
Pojemność zbiornika AdBlue (l) | 31 | |||||||||||
Przekładnia i WOM | ||||||||||||
Typ | Bezstopniowa przekładnia Vario ML 90 | |||||||||||
Prędkości polowe |
Zakres I: 0,02 do 28 km/h ; Jazda do tyłu: 0,02 do 17 km/h |
|||||||||||
Prędkości drogowe |
Zakres II: 0,02 do 40 km/h Jazda do tyłu: 0,02 do 33 km/h |
|||||||||||
Tylny WOM | 540/540E/1000 | |||||||||||
Przedni WOM | 540 lub 1000 | |||||||||||
Hydraulika i TUZ | ||||||||||||
Obsługa tylnego podnośnika | Elektrohydrauliczna (EHR) | |||||||||||
Wydatek pompy o zmiennej pojemności skokowej (l/min) (ciśnienie 200 barów + 10) |
Power 75 (opcja 110), Profi/ProfiPlus 110 (opcja 150) |
|||||||||||
Maks. udźwig tylnego podnośnika (daN) | 7780 | |||||||||||
Maks. udźwig przedniego podnośnika (daN) | 3420 | |||||||||||
Maksymalna masa maszyny do ok. (kg) | 2460 | |||||||||||
Maksymalny nacisk pionowy na zaczep (kg) | 2000 | |||||||||||
Wymiary i masy | ||||||||||||
Rozstaw kół przednich (mm) | 1880 | |||||||||||
Rozstaw kół tylnych (mm) | 1860 | |||||||||||
Długość całkowita (mm) | 4453 | |||||||||||
Szerokość całkowita (mm) | 2451 | |||||||||||
Prześwit mierzony do stopnia dostępowego (w zależności od ogumienia) (mm) |
477 | 477 | 512 | 512 | ||||||||
Wysokość całkowita (z kabiną) (mm) | 2930 | 2930 | 2965 | 2965 | ||||||||
Rozstaw osi (mm) | 2560 | |||||||||||
Minimalny nawrót (m) | 5,29 | 5,29 | 5,52 | 5,52 | ||||||||
Masa własna (kg) | 6050 | 6050 | 6400 | 6400 | ||||||||
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 10500 | 10500 | 10500 | 10500 |
wersje w serii 500
Standard i opcjonalne wyposażenie
Fendt 500 vario profi
Fendt 500 Vario w wersji wyposażenia Profi to ciągnik idealny dla osób ceniących sobie praktyczność. Terminal Vario o przekątnej ekranu 7" posiadający obsługę dotykiem oraz intuicyjne menu to cecha charakterystyczna dla wersji Profi. Fendt od zawsze był synonimem nowoczesności i luksusu, toteż wersja Profi posiada wielofunkcyjny joystick, dźwignię krzyżową (do współpracy z ładowaczem czołowym) oraz najbardziej rozbudowany na rynku, inteligentny system zarządzania na uwrociach TeachIn. Odtąd wszystkie czynności na uwrociu pola wykonasz jednym kliknięciem a sprawdzone zapisane ustawienia usprawnią pracę na kolejne lata.
Fendt 500 Vario Profi Plus
Fendt 500 Vario w wersji wyposażenia ProfiPlus to sztandarowa wersja wyposażenia ciągników Fendt. Oprócz elementów wyposażenia znanego z wersji Profi ciągnik Fendt 500 ProfiPlus posiada 10.4 calowy terminal Vario z obsługą dwóch kamer, prowadzenia równoległego, systemu dokumentacji pracy VarioDoc oraz system aktywnego skrętu VarioActive. Wybierając wersję ProfiPlus wybierasz innowacyjność oraz robisz zdecydowany krok w przód ku wiodącej technologii i wzrostu wydajności pracy.
fendt 500 vario
Kilka informacji o zaletach
Więcej mocy
- Mocny silnik Deutz o pojemności skokowej 4,04l generujący maksymalnie 165KM.
- Przekładnia bezstopniowa Vario dla doskonałego przeniesienia mocy.
- Prędkość maksymalna (dla PL - 40km/h) przy zredukowanych obrotach silnika (1550 obr./min).
- Oczyszczanie spalin odbywa się wyłącznie przy pomocy systemu SCR.
- Pompa LS o wydatku 150l/min.
Więcej możliwości
- Nawet do 6 par hydrauliki.
- Tylny TUZ dwustronnego działania o udźwigu: 7800kg.
- Przedni TUZ dwustronnego działania o udźwigu: 3420kg.
- Szeroki zakres wyboru ogumienia.
- Współpraca z ładowaczem czołowym FendtCargoProfi z funkcjami takimi jak ograniczenie wysokości podnoszenia, funkcja wagi czy funkcja wytrząsania.
Więcej komfortu
- Przestronna, amortyzowana pneumatycznie kabina VisioPlus zapewnia najlepsze pole widzenia, 6,2 metra kwadratowego powierzchni przeszklonej
- Jednoczęściowa przednia szyba panoramiczna z kątem widzenia aż 77 stopni
- Amortyzowana przednia oś
- W wersji Profi - terminal sterujący 7", w wersji ProfiPlus - terminal sterujący 10.4".
- Oświetlenie robocze w technologii LED
- Zewnętrzna obsługa tylnego WOM
Więcej technologii
- VariotronicTI - obsługa sekwencji przeprowadzanych na uwrociach pola.
- Fendt VarioActive - przyspieszenie skrętu na uwrociach.
- Fendt VarioGuide - system prowadzenia równoległego z dokładnością do +/-2cm.
- Fendt Vario Doc- pozwala na tworzenie dokumentacji.
- ISOBUS - inteligentne sterowanie współpracującymi maszynami.
- Section Control - zadbaj o inteligentne stosowanie środków produkcji takich jak nawozy, środki ochrony roślin itp.
Silnik Deutz 4-cylindrowy
O pojemności 4,04l i mocy 125-165 KM
Oszczędności w zużyciu paliwa dzięki SCR
Moc maksymalna ciągników Fendt serii 500 Vario w zależności od modelu znajduje się w przedziale między 125 a 165 KM. Dynamiczny i oszczędny silnik Deutz o pojemności 4,04l. Wykorzystać do maksimum każdy koń mechaniczny lub kilowat – taka jest dewiza ciągników 500 Vario. Model Fendt 516 Vario oferuje przekonujący stosunek wagi do mocy, wynoszący 39 kg/ KM, dla dużej ilości zastosowań i lepszej dynamiki.
W nowej serii ciągników Fendt opiera się na technologii SCR z kontrolą emisji zanieczyszczeń wykorzystującą roztwór mocznika AdBlue®, aby spełnić wymogi norm dotyczących emisji zanieczyszczeń TIER 3b (= TIER IV interim). W ciągnikach dużej mocy przeniesienie mocy z silnika z układem SCR na przekładnię jest efektywnym układem pod względem zużycia paliwa ponieważ oczyszczanie spalin następuje poza silnikiem toteż łatwiej jest zestroić jego parametry pracy.
bezstopniowa skrzynia vario
Od 0 do 40 km/h
przyjemność z bezstopniowej jazdy
Przekładnia bezstopniowa Vario gwarantuje komfort jazdy i oszczędność. Przeniesienie napędu z zastosowaniem przekładni bezstopniowej, niewymagającej zmiany biegów pozwala na jazdę z prędkością w zakresie od 20 metrów na godzinę do 40 km/h. Można pracować dokładnie z tą prędkością, która odpowiada wykonywanej pracy. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wyższych osiągów daleko wykraczających poza możliwości przekładni typu powershift. Prowadzenie odbywa się za pomocą joysticka albo pedału przyspieszenia. Przekładnia bezstopniowa Vario i silnik zaprojektowano do pracy z niskim zużyciem paliwa.
Regulacja obciążenia granicznego 2.0
Wersja Fendt 500 Vario Profi zapewnia całkowicie automatyczną regulację obciążenia granicznego. W systemie tym redukcja prędkości obrotowej silnika jest definiowana, poprzez zapotrzebowanie na moc. Dzięki temu silnik pracuje zawsze w idealnym zakresie prędkości obrotowych silnika. W razie potrzeby użytkownik może również ręcznie dostosować system kontroli obciążenia granicznego 2.0.
System tms - rewolucja, która oszczędza paliwo
Potencjalne oszczędności dzięki bezstopniowej przekładni są widoczne gołym okiem. Dzięki systemowi TMS silnik pracuje zawsze w swoim ekonomicznym optimum, co dodatkowo optymalizuje zużycie paliwa. Podczas aktywacji systemu TMS operator musi tylko i wyłącznie ustawić wymaganą prędkość jazdy, a TMS przejmuje sterowanie ciągnikiem. Dzięki temu, rozwiązaniu ciągnik pracuje na możliwie jak najniższych obrotach silnika. Podczas gdy obciążenie dla silnika wzrasta, TMS automatycznie zwiększa obroty silnika, natomiast w przypadku spadku obciążenia, TMS automatycznie zmniejsza obroty silnika, a co za tym idzie, zmniejszeniu ulega dawka paliwa spalanego przez silnik. Dzięki systemowi TMS ciągnik zawsze pracuje na najniższych możliwych obrotach - sterowanie ciągnikiem za pomocą systemu TMS to oszczędność.