Układ hydrauliczny i tylny WOM 

Nowoczesne maszyny stawiają coraz większe wymagania odnośnie  parametrów ciągników, które je napędzają. MF 7700 wychodzi na przeciw tym oczekiwaniom zapewniając ogromne możliwości w zakresie obsługi najcięższych i najnowszych maszyn dzięki znakomitemu podnośnikowi i sile uciągu.    

Ciągniki Massey Ferguson z agregatami w drodze na pole

 

Praktyczne urządzenia sterujące

   Dokładność obsługi jest ułatwiona dzięki zgrupowaniu najczęściej używanych elementów obsługowych i sterujących tylnym podnośnikiem (EHR) w zasięgu ręki operatora. Układ standardowo łączy zaawansowane funkcje, zwłaszcza w zakresie czułości ustawienia, szybkiego opuszczania i automatycznej prędkości opuszczania. Tylny podnośnik można także obsługiwać za pomocą przycisków zamontowanych na błotnikach tylnych, co znacznie ułatwia szybkie zaczepianie współpracującej maszyny.

     Od modelu MF 7714 do MF 7716 w wersji Essential standardowo oferowany jest otwarty układ hydrauliczny o wydajności 58 litrów/min. Układ ten wykorzystuje pompę wysokiego ciśnienia o wydatku 58 litrów/min. do zasilania tylnych wyjść hydraulicznych i tylnego podnośnika. Opcjonalnie dostępny jest otwarty układ hydrauliczny posiadający dwie pompy o wydatku 100 litrów/min. 

        MF 7700 jest wyposażony w zamknięty układ hydrauliczny LS o wydatku 110, 150 lub 190 litrów/min w zależności od modelu po to aby zapewnić jak najszybszą reakcję układu hydraulicznego. W układzie tym zastosowano pompę hydrauliczną LS o zmiennym wydatku. Wysoki przepływ oleju przy niskich obrotach silnika gwarantuje ekonomiczną pracę dzięki zapewnieniu dużego wydatku oleju tylko i wyłącznie wtedy kiedy jest on potrzebny. 

 

 

Mocarny podnośnik i tylny most 

   

 

    Tylny most oraz 3-punktowy układ zawieszenia są bardzo dobrze wyposażone.  W skład wyposażenia sandrowego wychodzą dwa zewnętrzne siłowniki podnośnika, zaczep górny automatyczny, zaczep dolny oraz zaczep dolny do przeczep jednoosiowych „Piton Fix” lub opcjonalnie zaczep dolny hydrauliczny „Hitch” zapewniający duże pole widzenia, ramiona podnośnika z końcówkami hakowymi, zewnętrzne przyciski obsługowe umieszczone na obu tylnych  błotnikach, dwa stabilizatory teleskopowe o zmiennym kącie ustawienia i trzy,cztery bądź pięć zaworów hydrauliczych Maksymalny udźwig tylnego podnośnika może osiągnąć aż 9 950 kg w zależności od modelu ciągnika.

  Układ aktywnej amortyzacji w transporcie (ATC) sprawia natomiast, że podczas przeprowadzanych na uwrociach manewrów lub w czasie transportu maszyny zawieszane nie są narażone na przenoszenie wstrząsów, uderzeń i wibracji.
Układ aktywnej amortyzacji w transporcie umożliwia zminimalizowanie kołysania poprzez dopasowanie działania układu w zależności od masy współpracujących maszyn.

 

Tylna część ciągnika Massey Ferguson z TUZem

 

tylnY wom 

Prosta budowa umożliwia uzyskanie maksymalnego przeniesienia mocy a elektrohydrauliczny wybór prędkości WOM sprawia, że każda praca będzie przyjemnością  

Automatyczna kontrola napędu WOM Massey Ferguson

Atomatyczna kontrola napędu W.O.M

 

   W trybie "Auto", wałek WOM zostaje automatycznie wyłączany gdy podnośnik jest podnoszony (lub gdy prędkość jazdy wynosi ponad 25 km/h) i włączany ponownie gdy podnośnik jest opuszczany.

   Dalsze ograniczenie zaangażowania operatora uzyskane jest poprzez automatyczny system monitorowania przekładni i zaangażowania wałka WOM w zależności od obciążenia maszyny. Uzyskujemy dzięki temu płynniejsze przekazanie mocy mające wpływ na poprawę komfortu pracy operatora i ochronę maszyny oraz ciągnika przed nadmiernym obciążeniem.      

 

 

Elektrohydrauliczne załączanie wałka WOM Massey Ferguson

Elektrohydrauliczny wybór prędkości WOM

 

   Szeroki wybór prędkości obrotowych wałka WOM jest dostępny ze standardowymi prędkościami WOM osiąganymi przy 2000 obr./min, przy których osiągana jest maksymalna moc silnika. Dzięki korzyściom wynikającym z dostępności stałej mocy od 1500 obr./min możesz zawsze precyzyjnie dobrać dowolną  prędkość jazdy przy odpowiednich obrotach silnika, uzyskując idealne dopasowanie prędkości WOM, prędkości jazdy i mocy przy zachowaniu optymalnej ekonomii.

MF serii 7700 w wersji  Efficient i Exclusive posiadają elektryczny wybór prędkości obrotowej wałka WOM.

 

Załączanie wałka WOM na tylnym błotniku Massey Ferguson

Przyciski do obsługi WOM i TUZ

 

   Przyciski obsługowe tylnego podnośnika i przyciski do uruchamiania/zatrzymywania napędu W.O.M są umieszczone na błotnikach i umożliwią użycie napędu W.O.M. z zewnątrz kabiny.
 To pewne  i efektywne rozwiązanie, aby sprawować nadzór nad takim pracami jak np. napełnianie wozu asenizacyjnego, gdy operator znajduje się poza kabiną ciągnika

 

 

kluczowe cechy układu hydrauliczego i tuz

 

  • dwie wysokowydajne pompy hydrauliczne w standardzie.
  • jeszcze większy udźwig tylnego podnośnika
  • szeroki wybór prędkości WOM
  • obroty 540E już przy 1550 obr./min.
  • elektrohydrauliczne załączenie oraz wybór prędkości obrotowej WOM w wersjach Efficient oraz exclusive
  • "miękki start" WOM oraz automatyką załączania wom 
  • Blokada mechanizmu różnicowego i uruchomienie napędu na 4 koła sprzężone z podnośnikiem
  • ehr tylnego podnośnika w standardzie 
  • funkcja amortyzacji podnośnika w transporcie
  • przedni podnośnik o udźwigu do 4000 kg
  • do 8 wyjść hydraulicznych (5 par tylnych wyjść, dwa wyjścia przednie oraz wolny powrót)  

O marce Massey Ferguson

logo Massey Ferguson w kolorze czarnym

Fuzja kanadyjskiej firmy Massey-Harris oraz brytyjskiej Harry Ferguson zaowocował powstaniem w 1953 roku nowej marki, która ostatecznie w 1958 roku przyjęła nazwę Massey-Ferguson. Było to połączenie dwóch najpotężniejszych koncernów produkujących maszyny rolnicze w owym okresie.

Zaczynając w połowie XIX wieku Massey-Harris był zawsze wybitnym konstruktorem sprzętu żniwnego i był odpowiedzialny za stworzenie wszystkich kluczowych innowacji w dziedzinie tych maszyn włącznie z pierwszym na świecie, powszechnie stosowanym, samojezdnym kombajnem zbożowym.

Zrzeszenie z Harrym Fergusonem i stworzonym przez niego rewolucyjnym trzypunktowym układem zawieszania stworzyło markę, która odnisła wieki sukces. Dzięki temu już wkrótce po powstaniu w ofercie dla rolników na całym świecie dostępny był pełen zakres maszyn żniwnych, znakomita linia ciągników oraz wszechstronny i niezawodny serwis.

Znajdź Przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za Twój region

Poniżej wpisz kod pocztowy, w którym znajduje się maszyna